Nieuw Zeeland t/m 16-12 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Alex Laan - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland t/m 16-12 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Alex Laan - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland t/m 16-12

Door: Alex Laan

Blijf op de hoogte en volg Alex

16 December 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

12-12-14

Na een belachelijke lange vliegtuig vlucht van samen 22 uur waren we eindelijk aangekomen in Auckland, rond 2 uur 's middags.
Nadat we onze auto hadden opgehaald en we bij ons hotel waren aangekomen. Hebben we lekker gegeten en daarna direct slapen.

13-12-14

'S ochtends waren we meteen vertrokken naar het noorden in een baai "Paihia" het weer viel niet mee het regende en was koud. Toch hadden we een boot tocht geboekt voor de volgende dag. We gingen slapen in een hostel waar het super gezellig was. En we gingen ook nog met een groep backpakkers uit het hostel naar de kroeg.

14-12-14

'S ochtends werden we gewekt door een storm die over Paihia trok.
En iets later werd de boottocht helaas afgeblazen. Toen zijn we maar meteen begonnen met onze 7 uur lang durende reis richting Rotorua.
daar aangekomen kwam de rotte eieren lucht ons tegemoet.
Het bleek uit de geisers te komen die daar overal zitten. De dampen komen zelfs uit de putten. we sliepen weer in een hostel alleen was deze helaas minder gezellig.

15-12-14

'S ochtends moesten we er weer vroeg uit, het weer is ook compleet omgeslagen en het is rond de 23 graden met een heerlijk zonnetje. We gingen mountainbiken in de red wood bossen van Rotorua. Het was een geweldig uitje en na 5 minuten dachten we al dat we dood gingen van vermoeidheid. gelukkig ging het later veel beter en konden we lekker door crossen. Helaas brak de ketting van Alex Laan 3 minuten voordat we bij het eind waren, en moesten we het laatste stukje lopen.
Later die middag zijn we verder getrokken naar Taupo waar een groot meer is. Daar hebben we weer geslapen in een hostel.

16-12-14

Rond half 11 hadden we een zeilboot tocht over het meer. Het weer was nog steeds prachtig. halverwege de zeil tocht ging de boot voor anker in een inkeping van het meer, daar waren grote rots tekeningen. Nadat Alex Laan, Coen in het water had geduwd gingen we allemaal zwemmen in het IJS KOUDE water. Later die middag zijn we over een 2 uur lange slinger weg naar het kleine plaatsje Waitomo waar we morgen een 5 uur lange tocht gaan doen door grotten.

• 16 December 2014 - 13:37

Moeders:

Super, super! leuk om te lezen allemaal!
    Alleen... nooit meer Coen in het water duwen...