dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Alex Laan - WaarBenJij.nu dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Alex Laan - WaarBenJij.nu

dubai

Blijf op de hoogte en volg Alex

16 December 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

09-12-2014

Na 6 uur vliegen zijn we rond 8 uur s'ochtends aangekomen in Dubai.
Meteen op het vliegveld zagen we al hoe extreem Dubai is, alles is onwijs groot en mooi versiert.

Na wat gedoe met sleutels ophalen kwamen we eindelijk rond 11 uur aan bij ons hotel. Ons hotel staat in het midden van het grootste palm eiland in Dubai. Het hotel is prachtig alles is nieuw, alleen om ons heen word nog steeds gebouwd hierdoor zijn er nog geen winkeltjes en daarvoor moeten we dus verder de stad is.

Voordat we onze koffers hebben uitgepakt zijn we eerst lekker gaan zwemmen in het zwembad en de aangrenzende zee.
Na het zwemmen dachten we lekker uiteten te gaan in het restaurant van het hotel, Maar dit viel vies tegen. Coen en Alex Bot hadden tijgergarnalen (het smerigste gerecht ooit). Alex Laan had een pizza en ook al denk je dat het moeilijk is om dat te verpesten, hun kunnen het.
'S avond waren we allemaal erg moe, Alex Laan ging meteen slapen en Coen en Alex Bot zijn nog een mooi rondje gaan lopen in de stad.

10-12-14

We waren allemaal al vroeg wakker en na het ontbijt zijn we naar het hoogste gebouw ter wereld gegaan. Om daar te komen moesten we door een enorm winkel centrum, We hebben daar onze ogen uitgekeken, in het winkelcentrum hebben ze zelfs een grote schaatsbaan en gigantisch aquarium. Na een paar rondjes lopen waren we eindelijk bij het hoogste gebouw met daarvoor een prachtig aangelegd meer met fonteinen (helaas gaan die alleen 's avonds aan).
Toen we naar de top van het gebouw wilde gaan bleek het erg druk te zijn en moesten we 3 uur wacht voordat we naar boven konden dit hebben we niet gedaan. En we zijn terug gegaan naar het hotel.

Daar eerst even een duik in het zwembad en daarna een mooi rondje gelopen. toen weer snel het zwembad in want het was bloed heet (30 graden).

11-12-14

De volgende dag moesten we om 7 uur vertrekken naar het vliegveld. Helaas had Coen zich verslapen en moesten we ons pittig haasten.

• 16 December 2014 - 14:50

Engel Hopman:

Hallo Alex,

Mooi verhaal, imponerend Dubai. Doe de groeten aan Alex en Coen, blijf schrijven voor ons als achterblijvers jaloersmakend.

Groeten Engel Hopman